Η τελική απόφαση για την κατασκευή του αγωγού
αναμένεται την Παρασκευή από την κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ
Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν που θα τροφοδοτήσει τον αγωγό.
Ολα δείχνουν ότι η απόφαση θα είναι υπέρ του ΤΑΡ, ο οποίος θα ξεκινά από τα
ελληνοτουρκικά σύνορα και θα καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας και
υποθαλάσσιου αγωγού στην Αδριατική, ωστόσο επίσημη ενημέρωση δεν έχει δοθεί
ακόμη. Ήδη πάντως ανακοινώθηκε ότι απορρίφθηκε το ανταγωνιστικό σχέδιο του
αγωγού Ναμπούκο.
Στην αποψινή τελετή ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ασημάκης Παπαγεωργίου, ο οποίος υπέγραψε επίσης τη συμφωνία από την πλευρά της κυβέρνησης, δήλωσε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την απόφαση της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ.
Τόνισε δε ότι με την κατασκευή του αγωγού η Ελλάδα θα μπει στον διεθνή ενεργειακό χάρτη με οφέλη σε γεωπολιτικό επίπεδο, στη διαμόρφωση θετικού επενδυτικού κλίματος και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού προς όφελος του καταναλωτή. «Οφείλαμε να αποδείξουμε πως εν μέσω γεωπολιτικής αστάθειας που επηρεάζει εξ ανατολών την Ανατολική Μεσόγειο, η χώρα μας παραμένει ο ζητούμενος πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας» τόνισε ο υφυπουργός.
Στην αποψινή τελετή ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ασημάκης Παπαγεωργίου, ο οποίος υπέγραψε επίσης τη συμφωνία από την πλευρά της κυβέρνησης, δήλωσε ιδιαίτερα αισιόδοξος για την απόφαση της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ.
Τόνισε δε ότι με την κατασκευή του αγωγού η Ελλάδα θα μπει στον διεθνή ενεργειακό χάρτη με οφέλη σε γεωπολιτικό επίπεδο, στη διαμόρφωση θετικού επενδυτικού κλίματος και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού προς όφελος του καταναλωτή. «Οφείλαμε να αποδείξουμε πως εν μέσω γεωπολιτικής αστάθειας που επηρεάζει εξ ανατολών την Ανατολική Μεσόγειο, η χώρα μας παραμένει ο ζητούμενος πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας» τόνισε ο υφυπουργός.
Από την πλευρά της Κοινοπραξίας του ΤΑΡ, ο διευθύνων σύμβουλος Kjetil Tungland
ευχαρίστησε την κυβέρνηση για τη συνεργασία και στάθηκε ιδιαίτερα στην
υποστήριξη του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, της Βουλής και των συναρμόδιων
υπουργείων.
Η συμφωνία, όπως επεσήμανε, αποτελεί τη σταθερή βάση για την υλοποίηση της επένδυσης, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, στην Ελλάδα για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, ενώ σημείωσε ότι προσβλέπει σε πολυετή συνεργασία με τις ελληνικές αρχές.
Στο περιθώριο της υπογραφής ο υπεύθυνος της κοινοπραξίας ΤΑΡ για την Ελλάδα, Ρ. Σκούφιας, υπογράμμισε ότι η συμφωνία επιβεβαιώνει το θετικό επενδυτικό κλίμα για την Ελλάδα και θέτει διεθνή στάνταρντ για την επίτευξη ανάλογων συμφωνιών σε διεθνές επίπεδο.
Η κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ υποστηρίζει την επιδίωξη για ανάδειξη της Ελλάδας σε «ενεργειακό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας», επισημαίνει η Κοινοπραξία του αγωγού με αφορμή τη σημερινή υπογραφή της Συμφωνίας Φιλοξενούσας Χώρας (Host Government Agreement).
Η συμφωνία θέτει το πλαίσιο υλοποίησης και λειτουργίας του έργου στην ελληνική επικράτεια, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι την περιοχή Διποταμιάς στα ελληνοαλβανικά σύνορα, μια διαδρομή μήκους 550 χλμ. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τη χρήση της γης (απαλλοτριώσεις, περιορισμοί χρήσης κατά μήκος του αγωγού κ.λπ.), καθώς και τα τεχνικά, περιβαλλοντικά στάνταρντς, θέματα ασφάλειας κ.α.
Η Κοινοπραξία σημειώνει ότι συνεργάζεται ήδη με ελληνικές επιχειρήσεις και επιστήμονες και σκοπεύει να επεκτείνει τις συνεργασίες αυτές. Σύμφωνα με τις γνωστές εκτιμήσεις, κατά την κατασκευαστική περίοδο του αγωγού θα δημιουργηθούν 2.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας στους τομείς κατασκευών, υπηρεσιών, μεταφορών, επικοινωνιών, χρηματοοικονομικών υπηρεσιών κ.α.
Η συμφωνία, όπως επεσήμανε, αποτελεί τη σταθερή βάση για την υλοποίηση της επένδυσης, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, στην Ελλάδα για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, ενώ σημείωσε ότι προσβλέπει σε πολυετή συνεργασία με τις ελληνικές αρχές.
Στο περιθώριο της υπογραφής ο υπεύθυνος της κοινοπραξίας ΤΑΡ για την Ελλάδα, Ρ. Σκούφιας, υπογράμμισε ότι η συμφωνία επιβεβαιώνει το θετικό επενδυτικό κλίμα για την Ελλάδα και θέτει διεθνή στάνταρντ για την επίτευξη ανάλογων συμφωνιών σε διεθνές επίπεδο.
Η κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ υποστηρίζει την επιδίωξη για ανάδειξη της Ελλάδας σε «ενεργειακό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας», επισημαίνει η Κοινοπραξία του αγωγού με αφορμή τη σημερινή υπογραφή της Συμφωνίας Φιλοξενούσας Χώρας (Host Government Agreement).
Η συμφωνία θέτει το πλαίσιο υλοποίησης και λειτουργίας του έργου στην ελληνική επικράτεια, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι την περιοχή Διποταμιάς στα ελληνοαλβανικά σύνορα, μια διαδρομή μήκους 550 χλμ. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τη χρήση της γης (απαλλοτριώσεις, περιορισμοί χρήσης κατά μήκος του αγωγού κ.λπ.), καθώς και τα τεχνικά, περιβαλλοντικά στάνταρντς, θέματα ασφάλειας κ.α.
Η Κοινοπραξία σημειώνει ότι συνεργάζεται ήδη με ελληνικές επιχειρήσεις και επιστήμονες και σκοπεύει να επεκτείνει τις συνεργασίες αυτές. Σύμφωνα με τις γνωστές εκτιμήσεις, κατά την κατασκευαστική περίοδο του αγωγού θα δημιουργηθούν 2.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας στους τομείς κατασκευών, υπηρεσιών, μεταφορών, επικοινωνιών, χρηματοοικονομικών υπηρεσιών κ.α.
TAP: Θα φέρει 12.000 θέσεις εργασίας
·
Το αζέρικο κοίτασμα Shah Deniz II στην Κασπία, ένα από τα μεγαλύτερα
παγκοσμίως, αναμένεται να τροφοδοτεί ετησίως με 6 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα
αερίου την Τουρκία και με 10 δισ. την Ευρώπη.
·
Ο αγωγός TAP ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, διασχίζει τη Βόρεια
Ελλάδα και την Αλβανία και περνά απέναντι στην Ιταλία. Στην κοινοπραξία του
αγωγού μετέχουν η ελβετική Axpo (42,5%), η νορβηγική Statoil (42,5%) και η
γερμανική E.ON Ruhrgas (15%).
·
O ΤAP υπολογίζεται ως επένδυση στη χώρα μας των 1,5 δισ. ευρώ και θα
δημιουργήσει 2.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.
·
Ο Nabucco West θα συνέδεε την Τουρκία με την Αυστρία περνώντας από τη
Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουγγαρία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου