Την απλοποίηση και τον
εκσυγχρονισμό της νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία παρουσίασε χθες ο
υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, σε μια προσπάθεια να καταστεί η Ελλάδα
κομβικό σημείο εγκατάστασης των δραστηριοτήτων των ξένων ναυτιλιακών εταιρειών.
Αυτό διότι
μόλις τα 862 πλοία, έναντι συνόλου 3.760 ελληνικών συμφερόντων, άνω των 1.000
κοχ φέρουν την ελληνική σημαία. Προκειμένου να αντιστρέψει την κατάσταση αυτή,
το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά, από τις 15 Μαρτίου, στο νέο τρόπο ηλεκτρονικής
εξέτασης και χορήγησης των σχετικών αδειών (e-Νηολόγιο).
Πλέον, μέσα
σε δέκα ημέρες ένα πλοίο θα μπορεί να υψώσει την ελληνική σημαία έναντι 5-6
μηνών μέχρι πρότινος. Παράλληλα, μειώνονται από 34 σε εννέα οι υπογραφές που θα
χρειάζονται για να εγγραφεί ένα πλοίο στο ελληνικό νηολόγιο.
Όπως
επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας, δημιουργείται «Ειδική Υπηρεσία Μιας Στάσης
(One-stop-shop)» και ενοποιούνται όλες οι εσωτερικές διαδικασίες των επιμέρους
αιτήσεων.
Επισημαίνεται
ότι πάνω από το 91,5% του ελληνόκτητου στόλου, με βάση τον αριθμό των πλοίων,
συγκεντρώνεται σε επτά νηολόγια. Λαμβάνοντας υπόψη τα ετήσια στοιχεία της
Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) που
αφορούν πλοία μεγαλύτερα των 1.000 κοχ, ο ελληνόκτητος στόλος προτιμά τα
νηολόγια της Ελλάδας, της Λιβερίας, της Μάλτας, των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά,
των Μπαχαμών και της Κύπρου.
Φ. ΦΩΤ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου