Το αρχικό ενδιαφέρον των ρωσικών σιδηροδρόμων
για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επέδειξε ο ρώσος υπουργός Μεταφορών Maxim
Sokolov στη συνάντηση που είχε το απόγευμα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή
Χατζηδάκη.
«Είχαμε διαπραγματεύσεις για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, στη διάρκεια των οποίων εκφράστηκε η επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να παραλάβουμε το ενημερωτικό δελτίο του διαγωνισμού για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Sokolov και πρόσθεσε: «Είναι ακόμα πολύ νωρίς να αναφερθούμε σε αυτή τη διαδικασία. Θα πρέπει να γίνει πρώτα ο διαγωνισμός και μετά θα δούμε τη δική μας θέση».
Όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, αυτό το διάστημα γίνονται συζητήσεις με όλους τους ενδιαφερόμενους για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο πλαίσιο αυτό συζητήσαμε και με τη ρωσική πλευρά.
Πρόκειται, τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, για μια προκαταρκτική διαδικασία, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός θα γίνει τον Ιούνιο.
Σημειώνεται, ότι εδώ και αρκετό καιρό κλιμάκιο των ρωσικών σιδηροδρόμων έχει επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κι έχει ενημερωθεί για την εταιρεία.
Οι Ρώσοι εξετάζουν να συνδέσουν την επένδυση αυτή με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, προκειμένου να μειώσουν τα κόστη μεταφοράς τους αποφεύγοντας το στενό των Δαρδανελίων.
Συζητήσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν γίνει και με την κινεζική Cosco, η οποία όμως συνέδεε την πιθανή απόκτηση της εταιρίας με την απόκτηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον των κινέζων για το Θριάσιο έχει παγώσει.
Όσον αφορά τους γαλλικούς και τους γερμανικούς σιδηροδρόμους, το ενδιαφέρον τους έχει εστιαστεί περισσότερο σε θέματα παροχής συμβουλευτικού έργου (ασφάλεια, δίκτυα κ.λ.π).
Ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδειξε προσφάτως και ένα αμερικανικό fund.
Οι δύο υπουργοί στη σημερινή συνάντησή τους, συμφώνησαν ακόμα να διευρυνθεί ο αριθμός των διμερών αδειών για τα φορτηγά από 1.000 σε 3.500, αλλά και να συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας για τη διεύρυνση των αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δύο χωρών, κάτι που θα ενισχύσει την ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος από τη μια χώρα στην άλλη.
«Είχαμε διαπραγματεύσεις για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, στη διάρκεια των οποίων εκφράστηκε η επιθυμία της ελληνικής κυβέρνησης να παραλάβουμε το ενημερωτικό δελτίο του διαγωνισμού για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Sokolov και πρόσθεσε: «Είναι ακόμα πολύ νωρίς να αναφερθούμε σε αυτή τη διαδικασία. Θα πρέπει να γίνει πρώτα ο διαγωνισμός και μετά θα δούμε τη δική μας θέση».
Όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, αυτό το διάστημα γίνονται συζητήσεις με όλους τους ενδιαφερόμενους για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο πλαίσιο αυτό συζητήσαμε και με τη ρωσική πλευρά.
Πρόκειται, τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, για μια προκαταρκτική διαδικασία, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός θα γίνει τον Ιούνιο.
Σημειώνεται, ότι εδώ και αρκετό καιρό κλιμάκιο των ρωσικών σιδηροδρόμων έχει επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κι έχει ενημερωθεί για την εταιρεία.
Οι Ρώσοι εξετάζουν να συνδέσουν την επένδυση αυτή με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, προκειμένου να μειώσουν τα κόστη μεταφοράς τους αποφεύγοντας το στενό των Δαρδανελίων.
Συζητήσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν γίνει και με την κινεζική Cosco, η οποία όμως συνέδεε την πιθανή απόκτηση της εταιρίας με την απόκτηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο.
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον των κινέζων για το Θριάσιο έχει παγώσει.
Όσον αφορά τους γαλλικούς και τους γερμανικούς σιδηροδρόμους, το ενδιαφέρον τους έχει εστιαστεί περισσότερο σε θέματα παροχής συμβουλευτικού έργου (ασφάλεια, δίκτυα κ.λ.π).
Ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδειξε προσφάτως και ένα αμερικανικό fund.
Οι δύο υπουργοί στη σημερινή συνάντησή τους, συμφώνησαν ακόμα να διευρυνθεί ο αριθμός των διμερών αδειών για τα φορτηγά από 1.000 σε 3.500, αλλά και να συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας για τη διεύρυνση των αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δύο χωρών, κάτι που θα ενισχύσει την ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος από τη μια χώρα στην άλλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου