Λίγα λόγια

Ο σκοπός αυτής της σελίδας και όχι μόνο ο δικός μου (αλλά και όλων των απλών σκεπτόμενων ανθρώπων) είναι η έκφραση της οργή μου, του παραπόνου μου και της απελπισίας μου στην κατάντια μερικών απλών – διασήμων ανθρώπων (γιατί έτσι έχουμε καταντήσει να δίνουμε αξία σε μερικούς ανθρώπους) να συμπεριφέρονται σαν Neanderthal.
Σε αυτό των χώρο φιλοξενίας ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζεται μέσω άρθρων, εικόνας ή και βίντεο για ό,τι των ενοχλεί από την καθημερινή του ζωή ανώνυμα ή επώνυμα, γιατί η επιλογή του είναι δική του και μόνο δική του.

Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

Ryanair: Ένας είναι ο εχθρός, τα τέλη στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»



Η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair κατέθεσε την πρότασή της για τη «διάσωση» του ελληνικού τουρισμού. Ωστόσο, αυτή περιείχε «φαρμακερά βέλη» κατά του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», της Aegean Airlines, αλλά και του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων. Ολοι αντέδρασαν εντόνως. Το αεροδρόμιο των Αθηνών έκανε λόγο για «κανιβαλισμό» της υπάρχουσας αεροπορικής κίνησης από τη Ryanair, ενώ οι ελληνικές εταιρείες επισήμαναν ότι «είναι ανοιχτές μεν στον ανταγωνισμό, φτάνει η ιρλανδική εταιρεία να συμμετάσχει με ίδιους όρους».
Πού βρίσκεται η αλήθεια; Οπως συνήθως, κάπου στη μέση. Η ιρλανδική Ryanair έχει επενδύσει σε ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο από τις παραδοσιακές εταιρείες, όπως η Lufthansa, η Air France και η Aegean. Προσπαθεί να μην χρησιμοποιεί μητροπολιτικά αεροδρόμια, αλλά περιφερειακά, ελέω χαμηλών τελών, ζητώντας παράλληλα επιδοτήσεις από τουριστικούς φορείς και επιμελητήρια.
Τα ίδια κάνει στην Ελλάδα, τα ίδια στην Ισπανία και την Ιταλία. Παίρνοντας επιχορηγήσεις και κίνητρα, μπορεί να προσφέρει χαμηλά ναύλα, με αποτέλεσμα την εκτόξευση της επιβατικής κίνησης. Μόνο στην Ελλάδα, τα 3 τελευταία χρόνια, έχει μεταφέρει πάνω από 2 εκατ. επιβάτες.
Η εταιρεία αναπτύσσεται σε τέτοιο βαθμό (πρόσφατα παρήγγειλε 175 Boeing 737-800), που διεκδικεί την πρωτοκαθεδρία στην Ευρώπη. Ωστόσο, αρκετοί την κατηγορούν ότι, όπου πηγαίνει, αφήνει πίσω «καμένη γη». Για παράδειγμα, στη Θεσσαλονίκη ανάγκασε έμμεσα άλλες εταιρείες να εγκαταλείψουν την πόλη το χειμώνα.
Μεγάλος στόχος της Ryanair δεν είναι τόσο τα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία είναι όντως «φιλέτο» το καλοκαίρι, αλλά το αεροδρόμιο της Αθήνας. Η Αθήνα χάνει διαρκώς επιβάτες και ανταγωνιστικότητα, ελέω της απόσβεσης που πρέπει να κάνουν οι μέτοχοι έως το 2026, κρατώντας τα τέλη σε υψηλά επίπεδα.
Βλέποντας το «Ελ. Βενιζέλος» να αιμορραγεί, η Ryanair θέλει να εκμεταλλευτεί την προνομιακή θέση της Αθήνας και τη γειτνίαση με τα νησιά. Ωστόσο, οι όροι που θέτει κρίνονται αποικιοκρατικοί από την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της Αθήνας, πέρα από το γεγονός ότι ενδέχεται να οδηγήσει σε φυγή άλλων εταιρειών.
Οπως είναι φυσικό, την πιθανή δυναμική επέκταση της Ryanair στην Ελλάδα δεν βλέπουν με «καλό μάτι» και οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, δεδομένου ότι ο ιρλανδικός αερομεταφορέας είναι πιο ανταγωνιστικός, τόσο σε αριθμό αεροσκαφών όσο και σε επίπεδο ναύλων.
«Εμείς μπορούμε σε 3 χρόνια να σας φέρουμε 10 εκατ. επιβάτες. Εσείς αυτό που έχετε να κάνετε είναι να μειώσετε τα υπέρογκα τέλη στο αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο αποτελεί ένα κακό μοντέλο αποκρατικοποίησης», ανέφερε, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, ο chief operating officer της Ryanair, Michael Cawley.
Ο κ. Cawley δεν σταμάτησε εκεί: «Ο μέσος όρος εισιτηρίου της Ryanair είναι 50 ευρώ, της Aegean Airlines 102 ευρώ. Από τη δραστηριοποίηση της Ryanair στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι οι επιβάτες είχαν όφελος 72 εκατ. ευρώ, εξαιτίας των χαμηλών μας ναύλων, σε σύγκριση με τους εγχώριους αερομεταφορείς». Η Ryanair επιδίωξε συνάντηση με εκπροσώπους της ελληνικής κυβέρνησης, οι οποίοι έχουν πρώτα κατά νου τη στήριξη των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών και δευτερευόντως οποιασδήποτε άλλης εταιρείας.
Πάντως, η Ryanair δεν «μάσησε» τα λόγια της ούτε στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, τονίζοντας ότι με τον τρόπο που παραχωρούνται (ομαδοποίηση) θα οδηγήσει σε αύξηση τελών, άρα σε μείωση πτήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: