Λίγα λόγια

Ο σκοπός αυτής της σελίδας και όχι μόνο ο δικός μου (αλλά και όλων των απλών σκεπτόμενων ανθρώπων) είναι η έκφραση της οργή μου, του παραπόνου μου και της απελπισίας μου στην κατάντια μερικών απλών – διασήμων ανθρώπων (γιατί έτσι έχουμε καταντήσει να δίνουμε αξία σε μερικούς ανθρώπους) να συμπεριφέρονται σαν Neanderthal.
Σε αυτό των χώρο φιλοξενίας ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζεται μέσω άρθρων, εικόνας ή και βίντεο για ό,τι των ενοχλεί από την καθημερινή του ζωή ανώνυμα ή επώνυμα, γιατί η επιλογή του είναι δική του και μόνο δική του.

Τρίτη, 8 Μαΐου 2012

Τρίκαλα: "Έπαιζε μαθηματικά" από μικρός και σήμερα κατακτά μετάλλια και διακρίσεις σε Μαθηματικές Ολυμπιάδες



Μία ακόμα διεθνή επιτυχία κατέγραψε στον κατάλογο των διακρίσεών του ο μαθητής της Β’ Λυκείου ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων των Τρικάλων Παναγιώτης Λώλας, κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στην 29η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα που πραγματοποιήθηκε στην Αττάλεια της Τουρκίας, από 26 Απριλίου έως 2 Μαΐου.
Στη διοργάνωση συμμετείχαν οι καλύτεροι μαθητές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στα μαθηματικά. Συγκεκριμένα, οι χώρες που συμμετείχαν με τις εθνικές τους αποστολές ήταν η Ρουμανία, η Σερβία, η Βουλγαρία, η Τουρκία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, το Μαυροβούνιο, ο Μόλδοβας, η Κύπρος, η Αλβανία, η ΠΓΔΜ και η Ελλάδα.
Συνοδοί της ελληνικής αποστολής ήταν ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Θεόδωρος Μπόλης και ο Τρικαλινός μαθηματικός Δημήτριος Κοντοκώστας, καθηγητής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Ο Παναγιώτης Λώλας την περασμένη χρονιά, αν και μαθητής μόλις της Α’ Λυκείου, κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στην 28η Βαλκανιάδα που διεξήχθη στη Ρουμανία, αλλά και χάλκινο μετάλλιο στην 52η Διεθνή Ολυμπιάδα στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, όπου συμμετείχαν 105 χώρες με τις αποστολές τους.
«Από πολύ μικρή ηλικία ζητούσα να ‘παίζω μαθηματικά’, όπως χαρακτηριστικά έλεγα, όταν μου έβαζαν απλά προβληματάκια, και με γοήτευε να βρίσκω τη λύση τους. Αυτό ήταν ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Η ‘μαγεία’ όμως των μαθηματικών άρχισε να με συνεπαίρνει στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Οι αριθμοί, οι γεωμετρικές σχέσεις και οι θεωρίες με γοήτευαν και άρχισα να ασχολούμαι όλο και περισσότερο με αυτά, ύστερα από παρότρυνση και βοήθεια της οικογένειάς μου» δηλώνει στο ΑΜΠΕ ο Παναγιώτης Λώλας.
Προχωρώντας, άρχισε να ανακαλύπτει την επίδραση των μαθηματικών στις άλλες επιστήμες και τις εφαρμογές τους στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής των ανθρώπων. Η επίλυση μιας δύσκολης άσκησης ήταν για τον ίδιο πρόκληση και ικανοποίηση συνάμα. Άρχισε να αγοράζει εξωσχολικά βιβλία μαθηματικών και να προσπαθεί να λύνει όσο πιο πολλές ασκήσεις μπορούσε, νιώθοντας ικανοποίηση κάθε φορά που τα κατάφερνε, αλλά και πείσμα για να μάθει, όταν συναντούσε δυσκολίες. «Έτσι, τα Μαθηματικά αποτέλεσαν ένα ακόμη ευχάριστο χόμπι για τον ελεύθερο χρόνο μου» επισημαίνει ο μαθητής.
Οι Βαλκανικές Μαθηματικές Ολυμπιάδες, σημειώνει από την πλευρά του ο Στέλιος Αμπράζης, πρόεδρος του παραρτήματος Ν. Τρικάλων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, είναι ένας διεθνής θεσμός, υψηλοτάτου ενδιαφέροντος και όχι μόνο για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Απόδειξη, αποτελεί η συμμετοχή, εκτός συναγωνισμού, εθνικών ομάδων και από άλλες χώρες. Φέτος, ως φιλοξενούμενες χώρες συμμετείχαν στο διαγωνισμό η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία, το Αζερμπαϊτζάν, το Αφγανιστάν, η Ινδονησία, το Καζακστάν, το Τατζικιστάν, το Τουρκμενιστάν και η Σαουδική Αραβία.
Μία ερώτηση με την οποία βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπος ο νεαρός Παναγιώτης είναι πόσες ώρες διαβάζει μαθηματικά. «Η αλήθεια είναι ότι δεν ασχολούμαι όσο θα ήθελα, γιατί υπάρχουν και οι σχολικές υποχρεώσεις και απαιτήσεις, που είναι πολλές και για τις οποίες δεν θα ήταν σωστό να αδιαφορήσω» απαντά.
Ωστόσο, μόλις βρει ελεύθερο χρόνο, αυτό που τον αναζωογονεί είναι η ενασχόληση με τα μαθηματικά. Η συμμετοχή του στους διαγωνισμούς τον βοήθησε να γνωρίσει παιδιά προικισμένα με ήθος και γνώσεις, από τη χώρα μας αλλά και από τα Βαλκάνια, να κάνει φίλους, συναγωνιστές, να νιώσει ότι έχει πολύ μακρύ δρόμο να διανύσει και πολλά να μάθει. Η προσπάθεια δεν είναι εύκολη, τονίζει.
«Πρέπει να αγαπάς πολύ αυτό που κάνεις για να συνεχίσεις τον αγώνα σου» υπογραμμίζει και προσθέτει: «Όσο πιο πολύ διαβάζεις, τόσο πιο αδύναμος και ανεπαρκής αισθάνεσαι, αφού καταλαβαίνεις το εύρος της επιστήμης αυτής. Χρειάζεσαι ειδικά βιβλία (κυρίως ξενόγλωσσα), που δεν είναι πάντα εύκολο να τα αποκτήσεις και βοήθεια που δεν μπορούν στην επαρχία να σου την προσφέρουν».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εξωτερικό υπάρχουν ειδικά μαθηματικά σχολεία που προπονούν τα παιδιά (πολλά από τα οποία είναι συναγωνιστές μου) για τη συμμετοχή τους σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς, ενώ στη χώρα μας καθένας στηρίζεται στην προσωπική του προσπάθεια, επισημαίνει ο μαθητής.
Το σχολείο είναι για τον ίδιο η πρώτη προτεραιότητά του, αφού η δημιουργία ολοκληρωμένης και όχι μονοδιάστατης προσωπικότητας συντελείται σ’ αυτό, όπως λέει.
Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή του σε διαγωνισμούς, ελπίζει πως θα συνεχιστεί γιατί τον γοητεύει και τον ικανοποιεί. Σίγουρα, όμως, οι σπουδές του θα έχουν ως βασικό αντικείμενο τα μαθηματικά.
Ο Παναγιώτης Λώλας θα πάρει μέρος στην 53η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα που θα πραγματοποιηθεί φέτος στην Mar del Plata της Αργεντινής από 4 έως 16 Ιουλίου.

By: John

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: