Αυξήσεις στα είδη διατροφής, αλλά και σε άλλα προϊόντα
ευρείας κατανάλωσης, καταγράφει η Ελληνική Στατιστική Αρχή σε πείσμα της οικονομικής κρίσης που συρρικνώνει τα εισοδήματα των πολιτών!
Λόγω των αυξήσεων, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τον Αύγουστο αυξήθηκε στο 1,7% έναντι 1,3% τον Ιούλιο.
Παράλληλα, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή του Αυγούστου 2012, με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2011 κατέγραψε αύξηση 1,7%.
Συγκεκριμένα, καταγράφονται αυξήσεις στους δείκτες:
α) Κατά 1,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 1,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
ε) Κατά 4,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας, εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.
στ) Κατά 2,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων- κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ζ) Κατά 0,1% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: κουρεία- κομμωτήρια, είδη ταξιδίου- λοιπά προσωπικά είδη.
Λόγω των αυξήσεων, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός τον Αύγουστο αυξήθηκε στο 1,7% έναντι 1,3% τον Ιούλιο.
Παράλληλα, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή του Αυγούστου 2012, με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2011 κατέγραψε αύξηση 1,7%.
Συγκεκριμένα, καταγράφονται αυξήσεις στους δείκτες:
α) Κατά 1,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 1,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 0,3% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.
ε) Κατά 4,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας, εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.
στ) Κατά 2,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων- καφενείων- κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ζ) Κατά 0,1% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: κουρεία- κομμωτήρια, είδη ταξιδίου- λοιπά προσωπικά είδη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου